O webinarach i szkoleniach z mediów społecznościowych słów kilka

Z raportu Digital 2022 wynika, że z roku na rok w Polsce przybywa użytkowników mediów społecznościowych. W 2022 roku z social mediów korzystało aż 27,2 mln użytkowników, czyli 72% populacji. Jest to o 5% wyższy wynik niż w roku 2021, w którym użytkowników platform społecznościowych było w Polsce 25,9 mln.

Mam wrażenie, że wprost proporcjonalnie do wzrostu liczby osób zaangażowanych w social media rośnie liczba ekspertów w tym temacie. Na rynku dostępnych jest coraz więcej webinarów i szkoleń, często darmowych, które prowadzą osoby z różnym stopniem wiedzy i zaawansowania.

Po wzięciu udziału w kilku szkoleniach podejmujących identyczne lub zbliżone zagadnienia z obszaru social mediów, może okazać się, że przekazywane informacje znacznie różnią się od siebie. Niekiedy nawet wzajemnie wykluczają. Co wtedy robić? Jak do tego podejść? Podpowiadamy.

Szkolenia z mediów społecznościach – dlaczego opinie ekspertów często różnią się od siebie?

Nie ma w tym nic zaskakującego. Opinie ekspertów różnią się od siebie, ponieważ ich klienci, a tym samym doświadczenia są różne. Trudno jest dojść do takich samych wniosków, gdy najważniejsze dane dotyczące naszych klientów są zupełnie inne. Dla przykładu podaję kilka elementów, które mogą całkowicie zmienić nasze postrzeganie osiąganych wyników –  branża, budżet, czas trwania działań i ich liczba, systematyczność w opiece nad social mediami lub jej brak.

Co zrobić, jeżeli pomimo zastosowanych porad ekspertów nie osiągam takich samych wyników jak oni?

Nie przyjmuj każdej informacji przekazywanej podczas szkolenia jako coś, czego musisz trzymać się kurczowo i co jest złotą receptą na wszystkie bolączki i wyzwania. Może się bowiem okazać, że działania, które nie dały oczekiwanych efektów w jednej firmie w innej znakomicie się sprawdzą i odwrotnie.

Warto pamiętać, że eksperci podczas webinarów, czy szkoleń najczęściej prezentują te kampanie, które osiągnęły najlepsze czy wręcz spektakularne wyniki. Nikt nie będzie szkolił ludzi na przykładzie słabej, czy choćby przeciętnej kampanii. No chyba, że ubierze to sprytnie w jakąś historię lub na tym przykładzie będzie starał się pokazać, jakich błędów unikać. Uwypukli w ten sposób różnicę między „złą” kampanią a tą „dobrą”.

Czy warto brać udział w szkoleniach i webinarach z mediów społecznościowych?

Warto. To dobry sposób na poznawanie różnych technik, sposobów i przykładów działań w mediach społecznościowych. Porównuj, testuj i próbuj zawsze wyłuskać coś, co może pomóc tobie lub twojemu klientowi w rozwoju biznesu.

Na jakie webinary i szkolenia marketingowe się zapisać?

„To zależy” – czyli odpowiedź, która bardzo często pada z ust marketerów bez względu na to o co ich zapytasz.

Na początku warto zastanowić się na jakim etapie swojego „socialmediowego” rozwoju jesteś. Jeżeli zaczynasz i nie masz pojęcia jak wystartować, nic jeszcze nie testowałeś i zwyczajnie nie wiesz co może przynieść Ci najlepszy efekt, zapisz się na webinary i szkolenia ogólne.

Osoby, które prowadzą takie ogólne szkolenia o mediach społecznościach często podchodzą do nich kompleksowo. Z pewnością opowiedzą, czym się kierować przy wyborze kanałów oraz jakie szanse i zagrożenia w nich występują.

Jeżeli chcesz testować nowe rozwiązania, a jednocześnie uniknąć błędów nowicjusza, zapisz się na szkolenie do osoby, która specjalizuje się w konkretnym kanale social mediów. Zwykle tacy eksperci będą stali na stanowisku, że to ten właśnie kanał jest najlepszy i najbardziej efektywny. Pamiętaj, że jest to tylko i wyłącznie ich subiektywna opinia. Twoja może być zupełnie inna.

Leave a Reply